söndag 13 maj 2012

Veras dag och mors dag.

Tårtan gick åt.
På barn och grannkalaset.

Men rulltårta kan också.
Prydas med ljus.
För släkten vill ju också.
Smaka.

Och Veras presenter.
Gav glädjetjut.
För just nu.
Intresseras mest Vera av.
Bränder.
Och trafikskyltar.


Vera frågar vad alla skyltar betyder.
Mamman svarar efter bästa förmåga.
Vera pekar ut alla ställen.
Med brandsläckare.
På tex färjan.
Mamman firades också idag.
Med frukost lagad av Vera.
Blommor att plantera ut.
Och en grensax.
Barnen hade också.
Pysslat fina presenter på dagis.
Och beskrivit sin mamma.
Vera hade sagt så här.
Mamma tycker om potatismos, som jag också och pizza som har gurkor på. Vi leker tillsammans med Hello Kittyna. Jag har två Hello Kitty. Jag tycker om att leka med mamma. Hon tycker om att titta på TV. Hon tycker också om att titta på den där filmen där det finns skidor.
Aron hade sagt så här.
Min mamma steker plättar. Gröt. Tar en skottkärra. Min mamma får leta och leta. Paket. Springer tillsammans. Mamma faller på stenarna. Mamma tog plåster. Hon är bara glad och glad.
Det går kanske.
Att tolkas hur som helst.
Mamman tolkar det som.
Att hon är i sina barns ögon.
En ganska bra mamman.
Lagar god mat.
Är Stark.
Lekfull.
Avslappnad.
Omvårdande.
Glad.
Alla stressiga stunder på dan.
Känns lättare att tas sig igenom.
När mamman vet att hon hemma.
Bara är glad och glad.
Tack Vera.
Tack Aron.

1 kommentar: