lördag 8 augusti 2009

Här bor vi del 1

Tänkte att jag skulle presentera oss som bloggen handlar om men börjar med att beskriva var vi bor. Jag börjar med det viktigaste först. Lekplatsen.

Vägen till den bästa lekplatsen är ganska lång, men otroligt vacker och man kan plocka blåbär och hallon i skogen på vägen. För att ta oss dit går vi runt en sjö som vi även brukar bada i när tillfälle ges.





Det finns en massa lekplatser i vårat område men detta är helt klart den bästa. Kanske till och med en av dom bästa jag varit på.




Här finns bland annat gungor för alla åldrar...



...en enorm sandlåda...



...en stor kulle att springa nerför som det inte gör ont att ramla i...


Men det bästa med lekplatsen är ändå att den är under ombyggnad, och har man tur kommer denna vackra grävskopa och kör ändå fram till sandlådan. Gubben som kör den lastar av en hink med cement till gubbarna som gör grävjobbet, sen sitter han där och röker med öppen dörr och spelar hög musik som Vera brukar dansa till. I hennes värld är allt ett disco.











3 kommentarer:

  1. Snyggt! Både inläggen och lekplatsen:) Välkommen till bloggvärlden

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack, men det finns mycket kvar att lära känner jag. hur kan man få in hur många som har läst bloggen varje dag etc, så som du har? det är så mycket pyssel med detta och sååå roligt!

    SvaraRadera
  3. Du kan klicka på min siffra så kommer du till susnet. Där finns instruktioner men är ändå rätt mekigt. Man klistrar in en kod i html-mallen. Jaaa, det är så roligt:)

    SvaraRadera